כחלק מתהליך
פרסום בגוגל אנו עורכים סקר מילות מפתח מקיף לתחום שרוצים לפרסם, מחפשים ומוצאים את מילות המפתח המתאימות ביותר לפרסום בקמפיין שלנו. בסוף התהליך נקבל רשימה של מילות מפתח הקשורות לתחום שאנחנו מעוניינים לפרסם, חלקן בעלות נפח חיפושים גבוה, תחרות מפרסמים קשה ובהתאמה כללית לנושא אך רובן במשמעויות רחבות. מילות מפתח במשמעות רחבה המורכבות מצירוף מילים מחוברות נקראות גם "זנב ארוך".
מה זה זנב ארוך?
בשנים האחרונות אנו עדים למחקרים רבים בתחום מילות מפתח זנב ארוך המעידים על אופי החיפוש של משתמשים שונים. אם פעם שאילתת החיפוש הייתה מורכבת מביטוי גנרי כללי כמו "פרסום בגוגל", הרי שהיום המשתמשים מדוייקים יותר ומחפשים מילות מפתח בהתאמה רחבה, לדוגמא "מומחה פרסום בגוגל בתל אביב". סטטיסטיקה קובעת כי מילות מפתח בעלות זנב ארוך מהוות כ- 80% מסך החיפושים בעוד חיפוש מילות מפתח במשמעות מדוייקת מהווה סה"כ 20% מסך החיפושים. על פי המחקרים ניתן לקבוע כי החיפוש אחר מילות מפתח זנב ארוך נמצא במגמת עלייה. משתמשים רבים בעולם כבר הבינו שימצאו את מבוקשם מהר יותר על ידי חיפוש מדוייק המתאים בדיוק לצרכים שלהם. חיפוש שאילתות המכילות למעלה מ- 4 מילים ואף 8 מילים הפך לשגרה אצל גולשים רבים.
מי מחפש בשיטת הזנב הארוך והאם כדאי להשקיע בקידום מילות מפתח אלה?
על פי קמפיינים שבנינו בעבר ניתן לראות שהמרות רבות מתבצעות דרך מילות מפתח במשמעות רחבה – זנב ארוך. משתמשים רבים מחפשים מילות מפתח במשמעויות מדוייקות יותר עבורם כמו הוספת שם האיזור (לדוגמא: מנעולן בתל אביב), הוספת תחום עיסוק נוסף להשוואה (לדוגמא: פרסום בגוגל עבור חברת ניקיון) ועוד.
בדרך כלל מילות מפתח בעלות זנב ארוך מביאות תעבורה של לקוחות פוטנציאליים יותר – במידה ואנחנו מציעים מוצר או שירות בהתאמה מדוייקת לחיפוש של המשתמש הסיכוי שאותו גולש יהפוך להיות הלקוח הבא שלנו גבוה יותר.
קידום ופרסום של מילות מפתח זנב ארוך בדרך כלל זול הרבה יותר מאשר קידום מילות מפתח גנריות. בפרסום בגוגל, לעיתים קרובות מילות מפתח בעלות זנב ארוך מאוד יעלו מעט מאוד כסף ביחס למילים הראשיות – לעיתים גם אגורות בודדות לקליק בלבד.
איך למצוא את הזנב הארוך של האתר שלנו?
ניתן לבחון את מילות המפתח באמצעותן הגיעו משתמשים לאתר שלנו על ידי שימוש בתוכנת סטטיסטיקות המותקנת על האתר, לדוגמא Google Analytics. תוכנת סטטיסטיקות זו מציגה עבורינו את כל מילות המפתח שהביאו לכניסה של משתמש לאתר שלנו. בסטטיסטיקה שלנו נגלה שמילות מפתח רבות ומגוונות משמשות להכנסת גולשים לאתר – מילים המכילות רצף של משפט הנמצא באתר שלנו, מילים שנכתבו בשגיאות כתיב ועוד. כל הצירופים האלו משמשים להכנסת גולשים שונים לאתר.
זנב ארוך בהקשר של פרסום בגוגל אדוורדס
לכל אתר, ייתכנו מאות, אלפי, עשרות אלפי ואפילו יותר צירופים אפשריים שיכניסו לתוך האתר גולשים המהווים לקוחות פוטנציאליים. קידום אורגני של אלפי מילות מפתח יכול לקחת שנים רבות ועלול לעלות המון כסף עבור שירותי
קידום אתרים ולכן במידה ואנו רוצים לפרסם בקלות ובמהירות במילות מפתח בעלות זנב ארוך נשתמש במערכת הפרסום של גוגל אדוורדס. ברוב המקרים, ביטויים המכילים למעלה מ- 4 מילים ברצף יהיו זולים משמעותית מפרסום של מילות מפתח גנריות. מילות מפתח זנב ארוך של האתר שלנו יכולות לעלות לנו אגורות בודדות בלבד בקמפיין וימוקמו במיקומים הראשונים בגוגל בתוצאות החיפוש הממומן. ניתן להפעיל מילות מפתח זנב ארוך בקמפיין שלנו על ידי שימוש בהתאמה "רחבה" או "לביטוי" על מילות מפתח בקמפיין. שימוש בשני סוגי ההתאמות הנ"ל יפעיל במערכת את הלגיטימציה לפרסם בכל המילים הקשורות בדרך כלשהי למילת המפתח. לדוגמא, מילת המפתח "קידום אתרים" שהוספנו לקמפיין שלנו במשמעות רחבה יכולה להפעיל את הביטוי "קידום מקצועי של אתרים בתל אביב עבור חברת מחשבים". מבלי שנוסיף את הצירוף הזה בקמפיין, המערכת של גוגל תדע להפעיל אותו אוטומטית כיוון שהצירוף מהווה נגזרת מתוך המילה "קידום אתרים" שהוספנו לקמפיין במשמעות רחבה.
ניתן ללמוד על מילות המפתח שהפעילו את המודעות שלנו וגרמו לכניסות גולשים לאתר על ידי דו"ח שאילתות החיפוש במערכת
דוחות גוגל אדוורדס. דו"ח זה מציג עבורינו את כל שאילתות החיפוש שהפעילו את המודעה שלנו. ניתן לשלול במערכת מילות מפתח שאיננו מעוניינים להפעיל בעזרתן את המודעה. בדרך כלל, במידה ואנחנו מוכרים מוצר או שירות כלשהו נשלול את המילה "חינם", נשלול איזורים שאיננו מציעים בהם שירות – לדוגמא, אם אנחנו עסק של מנעולנים שנותן שירות באיזור תל אביב והמרכז בלבד נשלול את מילות המפתח שקשורות לאיזורים אחרים בארץ שאיננו נותנים בהם שירות.
מומחה פרסום בגוגל ידע איך למקד את המודעה המוצגת למשתמש עוד יותר עבור החיפוש שערך על ידי שימוש בכותרת דינאמית למודעה. מערכת הפרסום בגוגל מציעה לפרסם מודעות דינאמיות שהכותרת בהן מושפעת משאילתת החיפוש ובהתאמה מלאה אליה. בכל כותרת יש אפשרות לפרסם 25 תווים מקסימום ובמידה והשאילתה מכילה עד 25 תווים ניתן לפרסם אותה בכותרת המודעה ובכך למקד עוד יותר את המודעה עבור החיפוש שערך משתמש.
מילות מפתח זנב ארוך – סיכום
מומחים לפרסום בגוגל אדוורדס כבר הבינו מזמן שהפרסום הממוקד ביותר עבור הגולשים הוא פרסום באמצעות מילות מפתח בעלות זנב ארוך בעלות זולה. ככל שנשאר ממוקדים כך הסיכוי שלנו לגרום למשתמש להפוך להיות לקוח פוטנציאלי גבוה יותר. נפח החיפוש של מילות מפתח בעלות משמעות רחבה הוא עצום והעלות הממוצעת נמוכה משמעותית מהפרסום במילות מפתח בעלות תחרות מפרסמים קשה.