במאמר זה נערוך השוואה אובייקטיבית בין חבילות חברות אחסון אתרים שונות וגם ניתן המלצה על אחסון שרת פרטי למעוניינים.
במהלך השנים האחרונות אנחנו מאחסנים אצל חברות אחסון אתרים שונות ומגוונות עקב הצורך שלנו לאחסן בכתובות IP שונות של שרתים. בקידום אתרים נזקקים לכמה שיותר כתובות C-CLASS שונות ( ועל כך נרחיב במאמר כתובות C-CLASS והשפעתן על גוגל ).
עד היום התמודדנו עם עשרות חברות אחסון אתרים, חלקן טובות יותר וחלקן טובות פחות ואף גרועות למדי. כל הנכתב במאמר זה נכתב מתוך ניסיון אישי עם כל אחת מחברות האחסון ואין זה מלמד על יחסן אליך כלקוח – כל מקרה לגופו.
אחסון אתרים מתחלק לשני סוגי שרתים שונים עליהם ניתן לאחסן:
-
שרת Windows – הייתרון המובהק של שרת זה שהוא מסוגל לקרוא את כל קבצי המקור הקיימים (asp,php,aspx,html וכו'). החיסרון הוא רישיונות מיקרוסופט שצריך לקנות עבור מערכת ההפעלה של השרת שמעלים את מחיר האחסון בצורה משמעותית. מערכת הפעלה איטית יותר מהבאה.
-
שרת Linux – מערכת הפעלה חינמית שלא כמו הקודמת, יותר קלה, יותר יציבה. החסרון הוא שניתן להריץ על השרת קבצי קוד מקור מסויימים (php,html העיקריים שבהם) לא ניתן להריץ על השרת קבצים asp או דוטנט (aspx).
החברות בהם יעסוק המאמר:
אחסון אתרים Linux:
- תזמון אפליקציות - Tizmun.co.il
- אס פי די הוסטינג - sPD.co.il
- הוסטווב - HostWeb.co.il
- הוסטריק - Hostrick.co.il
- סרב ישראל - ServIL.co.il
- אפטיים - UpTime.co.il
- אקסטרים סרב - Extreme-Serv.co.il
אחסון אתרים Windows:
- אבולוציה אונליין - HostAtOnce.co.il
- לייב די אנ אס - LiveDns.co.il
- סייטים - Siteam.co.il
- ג'ויינווב - JoinWeb.co.il
אחסון שרת פרטי:
שב (סולל יבוא ורשתות) -Shev.com
הנושאים אותם ננסה למצות במאמר עבור כל חברת אחסון אתרים:
- הכר את החברה – כמה משפטים על כל חברת אחסון להתרשמות ראשונית.
- עלויות של חבילות – נשווה בין עלויות של חבילות אחסון בסיסיות + מספר דומיינים שניתן לקבל עם חבילת אחסון אתרים.
- רמת תומכים טכניים ושירות לקוחות + מספר תומכים טכניים.
- זמינות וזמן תגובה של התמיכה.
במאמר זה לא נתמקד בכל הצד הטכני כמו מספר מסדי SQL בחבילה או מספר תיבות מיילים שמקבלים כיוון שאת כל הפרטים ניתן למצוא באתרים של החברות בבירור ואין צורך להציגם גם באתר שלנו. כן נתמקד בשירות, בתמיכה ונביא מניסיוננו הרב עם החברות הנ"ל.
הכר את חברות אחסון אתרים
אחסון אתרים לינוקס:
תזמון אפליקציות – חברת אחסון אתרים ממושב אליעד שברמת הגולן שבצפון. מאחסנים במרכז הארץ באמצעות צוות טכני של חוות השרתים. בין שירותי החברה ניתן למצוא גם בניית אתרים מבוססי מערכת ג'ומלה, קידום אתרים קטנים, עיצוב אתרים. הצוות שבראשו עומד איתי הוא צוות טוב ומקצועי. זמני התגובה מיידיים, השרתים מהירים במיוחד ויציבים, היחס אישי. סה"כ אני ממליץ בחום על חברת אחסון זו.
אס פי די הוסטינג – חברת אחסון אתרים וותיקה בתחומה ובראשה עומד אבי. נמצאים באיזור התעשייה של ראשון לציון. חברה מאוד מקצועיים, מספר תומכים טכניים מיומנים שעברו הכשרה מאוד מדוקדקת הרבה לפני שהפכו להיות תומכים בחברה. מציעים אחסון אתרים גם על שרתי ווינדוס אך עיקר ההתמחות שלהם היא בשרתי לינוקס. מומלץ.
הוסטווב – חברת אחסון אתרים של נתן ואייל. חברת בת של HTTP המציעה מחירים זולים מאוד בהתחייבות לשנתיים. למרות "תקל" אחד שקרה בין החברות שלנו וויכוח על חבילת אחסון אחת מתוך שלוש אצלם, אני כן ממליץ על חברת אחסון זו כיוון שהשרתים יציבים, מהירים והמחירים זולים במיוחד.
הוסטריק – חברת אחסון זו שייכת לבחור צעיר בשם גיא שנמצא בתחום כבר מספר רב של שנים מאז היותו תלמיד תיכון. אצל גיא אנחנו מאחסנים כבר מספר שנים שבמהלכם לא יצא לנו לדבר למעט חידושים כיוון שלא היו תקלות באחסון כלל. חברה עם עתיד מבטיח.
סרב ישראל – חברת אחסון שבראשה עומד טל, שרתים יציבים, תמיכה זמינה ומחירים ממוצעים.
אפטיים – מספר חברה צעירים ומוכשרים מנהריה, שחר , יאיר ואורי, משתפים פעולה ומאחסנים על שרת פרטי שלהם. שרת יציב, מהיר אך לא מהיר במיוחד. סה"כ אחסון טוב ומומלץ.
אקסטרים סרב – חברת אחסון של ליאור, לאחרונה שדרג את השרת לאחד מהיר במיוחד. המחירים סבירים, זמן התגובה בינוני אך הולך ומשתפר עם הזמן.
אחסון אתרים ווינדוס:
אבולוציה אונליין – חברת אחסון וותיקה וגדולה. צוות טכני גדול ומקצועי המכיל מתכנתים מנוסים לפתרון תקלות. שימוש במערכת דיווח על תקלות ותיעוד תקלות. אחסון אתרים בווינדוס יקר מאוד יחסית אך האחסון יציב ולא עושה בעיות. מספר רב של דומיינים בחבילה הספציפית שלנו – מצרך נדיר ויקר בחבילות ווינדוס.
לייב די אנ אס – חברת פתרונות אינטרנט גדולה המציעה בנוסף לשירותי אחסון אתרים גם פתרונות בניית אתרים וחנויות, שירותי רישום דומיינים – רשם דומיינים מהגדולים בישראל.
לחברה צוות תומכים טכניים מקצועי בראשותו של בעלי החברה קובי, מתכנתים מקצועיים וזריזים. אחסון יקר ועל האחסונים הבסיסיים ניתן לאחסן רק דומיין אחד או מספר קטן של דומיינים אך המהירות והיציבות של השרתים מחפה על הכל. מומלץ לבעלי אתר אחד ולא מספר אתרים שרוצים שאתרם יתאחסן במקום אחסון אתרים ווינדוס הטוב ביותר.
סייטים – לא זולים במיוחד ולא מתבלטים בתכונה מסויימת משאר חברות אחסון אתרים. חברה מבאר יעקב בעלת שרתים יציבים הממוקמים בחוות השרתים של 012, תמיכה בינונית. מומלץ אבל פחות מהאחרים בגלל מחירים גבוהים יחסית.
ג'ויינווב – חברת אחסון אתרים בבעלות דני. הייתרון שלהם הוא המחירים הזולים במיוחד – ופה זה נגמר. אין לי מילים טובות על החברה הזו שלצערי דרכנו נפרדו בגלל תומכים טכניים לא מיומנים מספיק, שירות לקוחות ממש לא טוב, התייחסות לא מקצועית, כנראה גם אובר סיילינג. למרות המחירים הקורצים אינני ממליץ על אחסון אתרים בג'ויינווב.
אחסון שרת פרטי:
שב (סולל יבוא ורשתות) – בבעלותו של אלון, בחור מאוד מוכשר שעושה הכל בעצמו במקצועיות רבה. הייתרון הוא שאלון מסוגל לעשות עבודה של מספר תומכים טכניים במקביל בגלל מיומנותו הרבה והתמיכה עד כה יוצאת מן הכלל אך החסרון שהוא עובד לבד. אנחנו מאחסנים אצל אלון אתר בעל תעבורה של חצי טרה בחודש (כ-9000 יוניקים ביום). השרת מהיר מאוד ולא נתקלנו בבעיות. המחירים עבור שכירת שרת זולים מאוד יחסית כיוון ששב משתמשים באחסון שרתים בתצורה מיוחדת על גבי חומרה רגילה ולא חומרת שרתים יקרה (שרתי פיצות) ולכן מקבלים את אותו ההספק במחיר נמוך הרבה יותר.
עלויות חבילות אחסון בסיסיות (נכון ל- 1.5.10)
לינוקס (בכל חבילות לינוקס להלן כמות דומיינים ללא הגבלה כלל)
חברה
|
נפח אחסון (מגה)
|
תעבורה חודשית (מגה)
|
עלות
|
תזמון
|
350
|
10,000
|
624 ש"ח *
|
אס פי די
|
300
|
20,000
|
831 ש"ח
|
הוסטווב
|
250
|
20,000
|
450 ש"ח **
|
הוסטריק
|
350
|
35,000
|
660 ש"ח ***
|
סרב ישראל
|
300
|
35,000
|
660 ש"ח
|
אפטיים
|
300
|
20,000
|
480 ש"ח
|
אקסטרים סרב
|
250
|
25,000
|
480 ש"ח
|
* בחבילות של תזמון מקבלים חודש נוסף חינם.
** הייתרון בחבילות של הוסטווב הוא שהמחיר בהתחייבות לשנתיים זול משמעותית + מקבלים דומיין ישראלי חינם (הטבה בשווי 80 ש"ח).
*** בחבילה של הוסטריק למתחייבים לשנה דומיין בינלאומי חינם (הטבה של 7$).
**** כל החבילות מכילות מספר דומיינים ללא הגבלה.
ווינדוס:
חברה
|
נפח אחסון (מגה)
|
תעבורה חודשית (מגה)
|
מספר דומיינים בחבילה
|
עלות
|
אבולוציה
|
150
|
5000
|
1 *
|
564 ש"ח
|
לייבדיאנאס
|
180
|
20000
|
1
|
756 ש"ח
|
סייטים
|
250
|
20000
|
10
|
1130 ש"ח
|
ג'ויינווב
|
180
|
30000
|
1
|
505 ש"ח
|
* מניסיון שלנו, באבולוציה ניתן לקבל מספר דומיינים רב במידה ופותחים במשא ומתן, בשאר החברות (מלבד ג'ויינווב שלעיתים קרובות עושה אוברסיילינג) לא.
תמיכה טכנית ושירות לקוחות
כאן נדון על כל חברה לגבי:
- מספר תומכים טכניים
- רמת תמיכה טכנית ומיומנותם
- דרכים ליצירת קשר
- זמינות
אחסון אתרים לינוקס:
תזמון – בחברת תזמון התמיכה הטכנית לאחסון אתרים ניתנת במייל בלבד דרך מערכת של החברה. ניתן ליצור קשר עם החברה אך תמיד מופנים לשליחת מייל במערכת. יש לציין שהטיפול דרך המערכת הוא מהיר ואיכותי וניתן 24 שעות ביממה אך מורגש החיסרון של אי מתן תמיכה טכנית בטלפון. ישנם מספר תומכים טכניים הנמצאים בחוות השרתים ומטפלים בקריאות.
אס פי די – בעלי התמיכה הטכנית הטובה ביותר, בפעם משמעותי משאר החברות. תמיכה טלפונית ובמייל 24 שעות ביממה. טיפול מיידי בתקלות. תמיד יש עם מי לדבר, תמיד פותרים תקלות בקלות כיף להתקשר והתקלות הופכות להיות חוויה כיוון שכל פעם לומדים משהו חדש מהצוות המקצועי. יודעים על התקלה לפניך תמיד על ידי מערכת ניטור שמאבחנת תקלות לפני שאתה יודע.
הוסטווב – אייל מטפל בעצמו בתקלות הטכניות. בדרך כלל הטיפול דיי מהיר אך לא תמיד מיידי. טיפול על ידי טלפון (למי שיש פלאפון ישיר עוד יותר טוב), ועל ידי מייל.
הוסטריק – אין ניסיון בטיפול בתקלות כיוון שבכל תקופת האחסון לא נזקקנו לטיפול בתקלה אחת וטוב שכך. אני מאמין שבמידה ונתקל בתקלה הטיפול יהיה על הצד הטוב ביותר על ידי גיא אך כיוון שעובד לבד אינני יכול לומר בוודאות שניתן טיפול 24 שעות ביממה. ניתן ליצור קשר במייל או בטלפון.
סרב ישראל – טיפול מהיר ומקצועי בתקלות הטכניות. גם במקרה זה לא נתקלנו בבעיות מיוחדות אך אין צוות שלם שמטפל בך אלא אדם בודד. ניתן ליצור קשר במייל או בטלפון.
אפטיים – מקצועי אך לא 24 שעות ביממה. כיוון שהחברה שמנהלים את העסק הזה נמצאים כרגע בצבא חלק מהזמן לעיתים תקלות נדחות לערב. בכל אופן, לא נתקלנו בתקלות מיוחדות. יצירת קשר דרך מייל או טלפון של אורי מנהל החברה.
אקסטרים סרב – ליאור מנהל את כל הקריאות לתקלות. יש צוות של חוות השרתים שמטפל בתקלות האחסון אך המענה הוא לא מיידי ולעיתים נזקקנו להמתין שעות עד לפתירת התקלה (אתרים לא עלו, מיילים לא תקינים...). סה"כ עברו לשרת חזק הרבה יותר לאחרונה ומאז שקט תעשייתי. ניתן ליצור קשר דרך טלפון עם ליאור, במידה ויש תקלה גם אתר החברה + המיילים של קבלת הפניות לא עולים וחובה לפתור את זה.
אחסון אתרים ווינדוס:
אבולוציה – מספר תומכים טכניים מאוד מקצועיים בינהם מתכנתים ברמה הגבוהה ביותר. פותרים תקלות במקצועיות רבה ובמהירות. ניתן ליצור קשר דרך טלפון, דרך מייל ודרך מערכת 199 של החברה שנמצאת בכתובת www.199.co.il המתעדת את כל השיחות וכל התקלות. תמיכה טכנית 24 שעות ביממה, מודעים לתקלות לפניך תמיד על ידי מערכת ניטור.
לייבדיאנאס – מספר תומכים טכניים, חלק מקצועיים יותר וחלק פחות ולעיתים קרובות נדרשים לדבר עם תומך טכני בכיר יותר. תמיכה 24 שעות במייל, תמיכה טלפונית טובה. סה"כ השרתים שלהם מאוד אמינים מהירים ויציבים וכל קריאה מטופלת תוך דקות.
סייטים – מספר תומכים טכניים. ניכר הפרשי ידע בין התומכים הטכניים ונתקלנו פעם אחת בתשובה מאוד לא מדוייקת שגזלה לנו זמן רב בבירור התקלה. תמיכה במייל ובטלפון.
ג'ויינווב – תמיכה זמינה במייל ובטלפון אך התומכים הטכניים ברמה לא גבוהה במיוחד. תחזוק השרתים לוקה בחסר, האתרים איטיים מאוד לעיתים קרובות ואף נזקקים להפעלה מחדש של השרת. השירות גם לא 100% ונדמה לעיתים קרובות שהתומכים לא באמת מעוניינים לתת לך את השירות. התאכזבתי מאוד למרות התגובות הטובות למדי באינטרנט.
מידי פעם נעדכן את המאמר הנ"ל בחברות חדשות נוספות או בעדכון לגבי שירותים חדשים שהחברות הקיימות מציעות. בהצלחה!
העדכון האחרון בוצע בתאריך 1.5.2010 .