כלי אבחון מודעות של גוגל זהו כלי המוכר פחות למפרסמי גוגל אדוורדס המאפשר לנו לאבחן האם מילות מפתח בקמפיין
פרסום בגוגל שלנו מופיעות עבור שאילתות מסויימות. האבחון הוא על פי מסעות פרסום או קבוצות מודעות בקמפיין שלנו.
לפני כניסה לכלי זה עלינו להתחבר לקמפיין אדוורדס שאנחנו מעוניינים לבחון בעזרת שם משתמש וסיסמא שלו או על ידי מעבר ללקוח במרכז הלקוחות שלנו.
לאחר שהתחברנו \ שבחרנו בלקוח ניכנס לכתובת הבאה:
https://adwords.google.co.il/select/DiagnosticTool
מצד ימין של הכלי גוגל נותנים לנו את האפשרות לאבחן תצוגה של מודעות בחיפוש באמצעות מחשב או באמצעות התקנים ניידים (טלפונים סלולאריים). בסעיף הראשון בטופס נבחר מילת מפתח ספציפית שאנחנו מעוניינים לאבחן או כל מילות המפתח המופיעות בתוך מסע פרסום מסויים בקמפיין שלנו.
לאחר מכן נבחר את התחום בו אנחנו מעוניינים לחפש את ההופעה של המודעה בגוגל:
Google.co.il – גוגל ישראל
Google.fr – גוגל צרפת
וכן הלאה...
בשלב הבא נבחר את שפת התצוגה עבור המשתמש ואת מיקום המשתמש (ארץ, ניתן גם על פי איזורים). ניתן גם לבדוק באופן פרטני האם כתובת IP ספציפית מסוגלת לראות את המודעות שלנו.
לאחר מכן נלחץ על המשך כדי להתקדם לשלב התוצאות. בשלב הבא במידה ובחרנו לבחון מילת מפתח יחידה גוגל יחזיר לנו תשובה האם המודעה שלנו מוצגת עבור מילת המפתח הספציפית על פי הקריטריונים שהגשנו לבדיקה. במידה והגשנו לבדיקה מסע פרסום שלם גוגל יחזיר לנו אילו מילות מפתח מוצגות למשתמשים ובנוסף אילו מילות מפתח אינן מוצגות למשתמשים. במידה ויש מילות מפתח שלא מוצגות המערכת מציגה סיבה אחת או יותר (לדוגמא: כפילויות בין מילות מפתח במסעות פרסום שונים, נפח חיפוש נמוך ועוד).
אפשרות נוספת בכלי זה היא לבדוק תוצאות על פי עמוד חיפוש בגוגל. נחזור חזרה לממשק הראשוני בו אנחנו מגדירים את הפרמטרים שרוצים לבדוק, במקביל נפתח חלון חדש של אתר גוגל ובו נריץ שאילתת חיפוש שאנחנו מעוניינים לבחון. לאחר מכן נעתיק את כתובת ה- URL של עמוד החיפוש בגוגל אל המערכת ונלחץ המשך. המערכת תחזיר לנו כתשובה חיובית או שלילית האם המודעות שלנו מוצגות בעמוד החיפוש הספציפי שחיפשנו.
בחיפוש האם המודעות שלנו מוצגות בהתקנים ניידים גוגל מאפשרים לנו לבחון האם המודעות לנייד שלנו מוצגות לטלפונים סלולאריים בארצות שונות, במפעילי סלולאר שונים ובסוגי טכנולוגיות שונות של התקנים ניידים.