כלי המיקום זהו כלי באמצעותו ניתן לחפש ולמצוא מיקומים נוספים לפרסום ברשת התוכן של גוגל.
רשת התוכן של גוגל מכילה מיליוני אתרים בעולם ואלפי אתרים בישראל. ניתן לקרוא מידע נוסף על הרשת במאמר
רשת התוכן של גוגל.
למפרסמים במערכת הפרסום בגוגל אדוורדס ניתנת האפשרות לבחור האם לפרסם ברשת התוכן של גוגל או לא. הפרסום ברשת התוכן הוא לשיווק של אתר למטרות מיתוג עסק או למטרות פרסום באתרים ייעודיים ספציפיים לתחום שלנו. בעזרת שימוש בכלי המיקום שגוגל מציעים לנו ניתן למצוא מיקומים לפרסום.
כניסה לכלי המיקום
בקמפיין שלנו נכנסים אל עמודת (טאב) הזדמנויות -> בתפריט צד ימין התחתון קטגוריית כלים ניכנסים אל "כלי המיקום".
כלי המיקום – הרחבה
בכניסה אל כלי המיקום אנחנו מבחינים בדימיון הרב שבין כלי המיקום לבין
כלי מילות המפתח החדש של גוגל. העיצוב זהה לחלוטין. ניתן לחפש אתרים לפרסום על ידי הקלדת מילת מפתח אחת או יותר. בנוסף, ניתן להזין כתובת אתר ספציפי ולבדוק האם האתר מכיל את המודעות של גוגל (אדסנס) בהם נוכל לשלב את המודעה שלנו. ניתן גם לשלב בין שתי האופציות כלומר חיפוש עמודים באתר המתעסקים בנושאים ספציפיים שאנחנו מעוניינים לפרסם בהם. אפשרות זו טובה לדוגמא לפרסום ברשת התוכן של אתר מאמרים גדול המכיל עשרות אלפי מאמרים ובינהם עשרה מאמרים בלבד בנושא שלנו. אנו נעדיף כמובן לפרסם בעשרה מאמרים בנושא שלנו ולא בכל האתר.
באפשרויות המתקדמות של החיפוש נוכל לבדוק עבור החיפוש שלנו אילו אתרים ממדינה מסויימת ושפה מסויימת שאנחנו מעוניינים לפרסם בה. בנוסף, ניתן להגדיר מספר פרמטרים נוספים לחיפוש כמו גדלים של תמונות\באנרים שניתן לפרסם באמצעות רשת התוכן, חיפוש סוגי מודעות באתרים, מאפיינים דמוגרפיים של גיל ומין, ועוד.
בלחיצה על החיפוש המערכת של
גוגל אדוורדס תציג בפנינו את האתרים בהם אנחנו יכולים לפרסם על פי כל הקריטריונים שביקשנו בסעיף הקודם. במידה ובחרנו לחפש בתוך כתובת אתר כלשהו המערכת תחזיר לנו את אפשרויות הפרסום בתוך האתר מבחינת מודעות טקסט, באנרים, ותמונות במידה והאתר משתתף ברשת התוכן של גוגל.
נתונים נוספים שאנחנו מקבלים בעת החיפוש הם כמות חשיפות ממוצעת ליום עבור פרסום באתר \ עמוד ספציפי באתר, סוגי מודעות שאפשר לפרסם בתוך האתר (מצויין על ידי אייקונים קטנים בעמודת "סוגי מודעות"). בלחיצה על כתובת של אתר נפתח חלון קטן שבו לינק לדף לדוגמא באתר המכיל מודעות של גוגל אדוורדס ומשתתף ברשת התוכן של גוגל.
ניתן למיין את התוצאות על פי רלוונטיות, רלוונטיות של דומיין (כללי), מקום והופעות לכל יום בסדר עולה. מצד ימין שלנו ניתן לברור את האפשרויות על ידי סימון סוגי המודעות שאנחנו מעוניינים לפרסם. אם אנחנו מעוניינים לפרסם אך ורק מודעות טקסט נסמן ב- V את מודעות טקסט וכן האלה.
אפשרות נוספת בכלי זה היא לבחור אתרים לפרסום המשתתפים ברשת התוכן על פי קטגוריות ונושאים. מצד ימין של הכלי קיימות עשרות קטגוריות כאשר אחת מהן או יותר רלוונטיות עבורינו. לחיצה על קטגוריה תפתח לנו תתי נושאים כאשר לחיצה על כל נושא תפתח עבורינו רשימה של אתרים בנושא זה או בהקשר של הנושא בהם ניתן לפרסם מודעות.
בכל שלב לאחר סינון האתרים ניתן לבחור את האתרים בהם אנחנו מעוניינים לפרסם על ידי סימון ב- V ליד כל שם של אתר ולאחר מכן לחיצה על כפתור "הוסף מקומות". לאחר שנלחץ על הכפתור נתבקש לבחור קבוצת מודעות מתוך מסע פרסום בה אנחנו מעוניינים לפרסם בקמפיין שלנו ולאחר מכן אישור – המודעות שלנו יתחילו להתפרסם באתרים שבחרנו לפרסם בהם מיד אחרי.