כלי הערכת תנועה מבית
גוגל אדוורדס , זהו כלי המציג לנו מדדים לגבי מילות מפתח לפרסום בקמפיין הממומן של גוגל מבלי הצורך להוסיף מילות מפתח אלו באופן ישיר לחשבון.
כלי זה מעריך על פי מרכזי המידע של גוגל את העלות לקליק הממוצעת שנדרש להגדיר לכל מילת מפתח, כמות החיפושים וההופעות של כל מילת מפתח ובנוסף מעריך עבורינו על פי התקציב היומי שלנו את כמות הקליקים שנקבל והעלות היומית.
ניתן להגיע אל כלי הערכת התנועה בכתובת:
https://adwords.google.co.il/select/TrafficEstimatorSandbox
בעת שימוש בכלי זה, נגדיר 4 שדות מרכזיים:
1.
מילות מפתח לבדיקה – בשדה זה נרשום את כל מילות המפתח שנרצה להוסיף לקמפיין שלנו. כאן המקום להשתמש במשמעויות שונות לכל מילת מפתח לרבות משמעות רחבה , "משמעות לביטוי" , [משמעות מדוייקת] .
2.
שדה בחירת מטבע ועלות מקסימלית לקליק – בשדה זה נבחר את המטבע בו אנחנו משתמשים בקמפיין שלנו, לרוב שקל ישראלי או דולר אמריקאי. בנוסף, נגדיר את העלות המקסימלית לקליק שאנחנו מעוניינים לשלם עבור כל כניסה שנקבל לאתר שלנו ממילות המפתח שהגדרנו בשדה הראשון. במידה ונשאיר את השדה ריק גוגל יעריכו עבורינו בשלב הבא את העלות המקסימלית המומלצת לכל קליק.
3.
בחירת תקציב יומי – בשדה זה נזין את התקציב היומי שאנחנו מעוניינים להשקיע עבור כניסות ממילות המפתח שהזנו בשדה הראשון. במידה ונשאיר ריק , המנוע של גוגל יעריך עבורינו את התקציב היומי המקסימלי שבו נוכל לקבל את כל הקליקים הזמינים המוערכים.
4.
מיקוד על פי שפה וארץ \ איזור – בשדה זה נבחר את השפה או השפות בהן נרצה להופיע בסעיף A. בסעיף B השני נבחר את המיקוד האיזורי בו נרצה שהמודעה שלנו תופיע. יש לנו שלוש אופציות: א. להופיע בארץ או ארצות ספציפיות שנבחר על פי רשימה. ב. נבחר איזור או איזורים מתוך ארץ ספציפית שנבחר מתוך רשימה (לדוגמא איזור המרכז בישראל). ג. נבחר להופיע במיקום על פי כתובת או קורדינטות מסויימות שאנחנו מעוניינים על פי המפה של גוגל Maps .
לאחר שנסיים למלא את השדות הנ"ל בעמוד
כלי הערכת תנועה, נמשיך לשלב הבא בו גוגל יציג לנו את הערכת התנועה לגבי מילות המפתח שבחרנו לבדוק לרבות הערכת העלות הממוצעת לכל קליק , הערכת מיקום המודעה שלנו על פי התקציבים שהזנו , הערכת כמות הקליקים שאנחנו צפויים לקבל , הערכת העלות היומית של מסע הפרסום שלנו על פי מילות המפתח שבחרנו. בנוסף, ניתן להזין עלות מקסימלית לקליק + תקציב יומי בשני שדות הממוקמים בראש הדף ולחשב מחדש את הנתונים.
במידה ולא בחרנו בשלב הראשון תקציב יומי ועלות מקסימלית לקליק, גוגל יציגו בשלב השני את העלות הממוצעת המוערכת לכל קליק (בממוצע לכל מילות המפתח) , את התקציב היומי המומלץ ובנוסף הערכה לגבי כמות הקליקים הכוללת לכל מילות המפתח שהזנו בשלב א.
גוגל נותנת לנו את האפשרות להוריד את הנתונים למחשב על גבי קובץ csv (קובץ אקסל).