ייעוץ חינם 073-72-77-208 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע
מעקב המרות
מאמר מקצועי המרחיב בנושא כלי מעקב המרות בקמפיין פרסום בגוגל. מהם הייתרונות של מעקב אחר המרות בקמפיין, מהן יכולות המערכת וטיפים לשימוש נכון. בנוסף, ניתן למצוא בסוף המאמר קטע וידאו המדגים את אופן התקנת מעקב המרות על קמפיין פרסום בגוגל אדוורדס.
מעקב המרות זוהי דרך מעולה לעקוב אחרי הפעולות שגולשי האתר שלנו מבצעים בזמן השהות באתר.
המרה יכולה להיות מספר פעולות שונות שגולשים עושים באתרי אינטרנט לדוגמא: שליחת טופס יצירת קשר דרך האתר, הרשמה לניוזלטר של האתר, השלמת תהליך של מכירת מוצר כלשהו באתר, הורדת תוכנה מהאתר, תצוגה של דף נחיתה חשוב באתר ועוד. כל אחת מהפעולות החשובות שעושה משתמש באתר ניתן להגדיר כהמרה.
באינטרנט קיימות מספר תוכנות המספקות אפשרות לעקוב אחר המרות ותפקוד של אתר. במאמר זה נדון בנושא מערכת ההמרות של Google Adwords, דרכי השימוש, דרכי התקנה נכונה והערך המוסף שלנו ממערכת המרות זו.
מערכת מעקב ההמרות של גוגל אדוורדס ניתנת לשימוש חינם ללא תוספת תשלום מצד גוגל וניתן להפעיל אותה דרך קמפיין מסע פרסום בגוגל שלנו. על ידי שימוש במערכת מעקב המרות של גוגל ניתן למצוא בקלות את מילות המפתח הממירות בקמפיין שלנו. את המדידות מבצעים על תקופה ארוכה יחסית על מנת לקבל אינדיקציה לגבי הקמפיין. אנו ממליצים על מדידה ראשונית של לפחות חודש טרם קבלת החלטות לגבי המשך פעילות הקמפיין ועריכתו בהתאם. לאחר תקופה ממושכת ניתן לקבוע על ידי מעקב המרות אלו מילות מפתח ממירות יותר, אלו ממירות פחות ולקבל רשימת מילות מפתח שלא ממירות בכלל. על ידי קבלת הנתונים לגבי מילות מפתח ממירות ניתן יהיה לערוך את הקמפיין בדרך הטובה ביותר ולהגביר את החזר ה- ROI של הקמפיין.
מדידת החזר על ההשקעה על הקמפיין (ROI) – הכנסות לעומת הוצאות
על מנת למדוד החזר ROI חייבים להשתמש בנתוני קבלת המרות מהאתר. אם מדובר בהמרות הגורמות לרכישה ישירה ולהכנסה כספית מיידית ניתן למדוד עבור כל מילת מפתח האם היא רווחית ואם כן מהו החזר ההשקעה של כל מילת המפתח. במידה וההמרות הן המרות עקיפות בדרך לסגירת עסקה כמו שליחת טופס יצירת קשר מהאתר או הורדת תוכנה לניסיון חובה להמשיך לעקוב אחרי הפניות על מנת לקבוע אחוזי סגירה של כל המרה שהניבו לרווח כספי מהאתר. על ידי מעקב מסודר ניתן לקבוע מהן מילות המפתח המניבות לנו החזר חיובי על ההשקעה.
מה עושים עם כל נתוני ההמרות שקיבלנו?
בעזרת נתוני ההמרות שאנחנו מייצרים נוכל לשלול מילות מפתח שמפסידות לנו כסף רב בקמפיין ולא מניבות תשואה חיובית. ישנן מילות מפתח שגוזלות עשרות, מאות או אלפי שקלים בחודש ולא מניבות אפילו לא המרה אחת לאחר חודש או יותר בעוד ששאר מילות המפתח כן מצליחות להניב המרות. מילות מפתח כאלה צריך למחוק מהקמפיין על מנת לחסוך את ההוצאה המיותרת. על מילות מפתח שכן מניבות המרות ומספקות החזר גבוה על ההשקעה צריך לשמור, לתחזק ולעקוב אחריהן ואחר ההמרות שהן מספקות. כל יום נכנס מתחרה חדש בגוגל. שחקן חדש בנושא שלנו המתחרה איתנו על אותן מילות מפתח לעיתים עולה לפרסום בתקציב גבוה מאוד וגורם למודעות שלנו לרדת במיקומים וכתוצאה מכך אחוז יחסי ההמרה של מילות מפתח קטן. לכן, אנחנו חייבים להיות כל הזמן עם אצבע על הדופק ולתחזק את מילות המפתח המרכזיות בקמפיין שלנו המספקות את מספר ההמרות הגבוה ביותר.
לגבי מילות מפתח הממירות מעט – יש לבחון את מילות המפתח הממירות מעט פעמים לאורך זמן. ייתכן כי למילות מפתח אלו פוטנציאל גבוה יותר ובמידה ונשפר את ציון האיכות או העלות לקליק ודירוג המודעה יעלה אזי נקבל אחוז יחסי המרה גבוה הרבה יותר ממילות המפתח האלה. לאחר השיפור שנעשה אם עדיין מילות מפתח אלה ממירות אך מעט פעמים בחודש, יש לבחון מחדש את החזר ה- ROI שלהן ולקבוע האם הן כלכליות לנו או לא. במילים אחרות – האם להשאיר אותן בקמפיין או למחוק אותן לאלתר.
שימוש נוסף בסטטיסטיקת ההמרות המתקבלת מכלי מעקב ההמרות הוא הפעלת כלי אופטימיזציית ההמרות בגוגל אדוורדס שעליו ניתן לקרוא במאמר נפרד באתר.
המרות של מילות מפתח במשמעות רחבה או לביטוי בקמפיין מסע פרסום בגוגל
נקודה חשובה בבחינת המרות על ידי מערכת מעקב ההמרות של גוגל היא בחינת המרות של מילות מפתח במשמעות רחבה בקמפיין. כמו בכל קמפיין שאנחנו בונים יש מילות מפתח במשמעויות שונות: משמעות רחבה, משמעות לביטוי, משמעות מדוייקת. משמעות מדוייקת נותנת לנו אינפורמציה על מילות המפתח המדוייקות שהמירו עבורינו בקמפיין. מילות מפתח בעלות משמעות רחבה או משמעות לביטוי נותנות לנו את האינפורמציה לגבי מילות מפתח הממירות בוויריאציות שונות של המילה. לדוגמא, ייתכן שבמסע הפרסום שלנו קיימת מילת מפתח "צימרים בצפון" בעלת משמעות "לביטוי" הממירה לנו עשרות פעמים בחודש אך כיוון שמילת מפתח זו היא במשמעות לביטוי, ייתכן שהמילה הממירה באמת היא "צימרים בצפון הארץ" או "צימרים בצפון ישראל". על מנת לבדוק באופן מדוייק מהי מילת המפתח הממירה במשמעות רחבה או לביטוי נשתמש בכלי דוחות גוגל אדוורדס. בכניסה לכלי זה דרך עמודת דיווח -> דוחות , נבחר באפשרות ליצירת דו"ח חדש. בתוך העמוד שלפנינו נבחר באפשרות תפקוד שאילתות החיפוש, לאחר מכן נבחר תאריכים של תקופות פרסום שאנו מעוניינים לבחון ומסעות פרסום רלוונטיים, בהגדרות מתקדמות נבחר להציג בדו"ח את ההמרות, שיעור המרות ומחיר לכל המרה, ניתן שם לדוח שלנו בהקשר של בדיקת המרות על מילות מפתח בעלות משמעות רחבה + לביטוי ולאחר מכן נשמור ונקבל דו"ח. בדו"ח שקיבלנו ניתן למצוא את מילות המפתח המדוייקות שקיבלו המרות במסע הפרסום שלנו. במידה ומילות מפתח אלה קיימות כבר בצורה מדוייקת במסע פרסום אחר שלנו המציג מילות מפתח בעלות משמעות מדוייקת עלינו לבחון מדוע גוגל בחר להתייחס למסע הפרסום הזה (מגבלות תקציב, עלות לקליק, ציון איכות ועוד). במידה ומילות המפתח לא קיימות בצורה מדוייקת באחד הקמפיינים שלנו עלינו ליצור אותן במשמעויות מדוייקות בהתאמה לכל מסע פרסום. כך ניצור קמפיין הבנוי בצורה היררכית נכונה ונפרש במדוייק מהיכן ההמרות שלנו הגיעו.
חישוב ערכו של כל ליד על ידי מעקב המרות
מערכת מעקב המרות מאפשרת לנו להגדיר את הסכום שהרווחנו עבור כל המרה מהאתר על ידי קמפיין הפרסום בגוגל אדוורדס. ניתן להגדיר סכומים שונים להמרות שונות כמו מוצרים או שירותי הנמכרים באתר. ניתן להגדיר הכנסה מוערכת מכל ליד צור קשר שפנה אלינו על פי סטטיסטיקות שלנו ועוד. שימוש בפונקציה זו עוזרת לנו להעריך את החזר ROI של הקמפיין שלנו.
במידה וניישם את כל השלבים הנ"ל הקמפיין שלנו יהפוך לרווחי יותר ויותר מכל שינוי שנעשה, החזר על ההשקעה ROI שלנו רק יגדל.
התקנת מערכת מעקב המרות של גוגל אדוורדס והגדרות נלוות
במסע הפרסום שלנו נכנס אל דיווח -> המרות.
נלחץ על הכפתור של "המרה חדשה", לאחר מכן ניתן שם והגדרת תפקיד להמרה שלנו ונלחץ המשך. בעמוד הבא אנחנו נדרשים לציין את רמת האבטחה של עמוד ההמרה שלנו, לבחור את השפה של עמוד הנחיתה שלנו ובמידה ונרצה יש אופציה להזין את הסכום שנרוויח כתוצאה מההמרה. לדוגמא, אם ההמרה היא מכירת מוצר כלשהו אז הסכום שהרווחנו כתוצאה ממכירת המוצר הוא הסכום שנזין על מנת לעקוב אחר החזר ה- ROI של ההמרה. בפורמט של טקסט נבחר באופציה "ללא" על מנת לא להציג את המעקב למשתמשים. גוגל אמנם כותבים בפירוש מתחת שאנחנו נדרשים ליידע את המשתמשים על שימוש בטכנולוגיית מעקב המרות אך בפועל כמעט אף אחד לא מציין את זה באתר ואין השפעה על המשך פעילות המערכת.
לאחר שנשמור את הפעולה נקבל קוד ב- Java Script מאובטח שאותו נצטרך להתקין בעמוד ההמרה שלנו בין תגיות ה- Body. זה יכול להיות עמוד Thank You שלאחר ביצוע הזמנה, שליחת טופס יצירת קשר מהאתר ועוד. לאחר סיום ההתקנה של המערכת נתחיל לקבל סטטיטיקה בנוגע להמרות שבוצעו מקמפיין הממומנים שלנו.
וידאו המדריך כיצד להתקין את מעקב ההמרות על האתר שלנו:
השאר פרטיך לייעוץ ראשוני חינם לפרסום בגוגל - הטבות למפרסמים חדשים בגוגל !
סיפורי הצלחה
לשיחת היכרות
בין לקוחותינו
לקוחות ממליצים
אומרים שהצלחה אינה נמדדת בדקות, שעות או אף ימים, אלא היא נמדדת לאורך שנים. העובדה שאנחנו ממשיכים לפרסם באמצעות Individual כבר יותר משנה (!) ורק מגדילים את גובה ההשקעה מעת לעת, מעידה כאלף עדים על שביעות רצוננו מהשירות האדיב המקצועי והאיכותי שאנו מקבלים ועל התרומה הרבה שיש בקידום למשרדנו.