עיצוב לוגו - מה התהליך ואיך זה עובד?
אחת המשימות החשובות ביותר של בעלי עסקים היא קודם כל להבין את המשמעות ואת החשיבות של איך שהוא מציג את המוצרים או השירותים שהעסק שלו מספק.
כמו שרוב בני האדם רוצים לסוע על רכב מרצדס או אאודי על מנת למתג את עצמם גבוה ובכדי לעשות רושם חיובי על הסובבים אותם ולשמור על תחושה אישית טובה וכמו שרובנו משקיעים את כספנו בביגוד, בשעונים ובמוצרי יופי- כך גם צריך לנהוג בעסק / בחברה שלכם על מנת להראות הכי טוב שאפשר וליצור את הרושם הטוב ביותר על הלקוחות הפוטנציאלים. הצעד הראשון במיתוג עסקי הוא קודם כל שלב עיצוב הלוגו.
לוגו נכון, שנראה מצוין ומעביר את המסר במבט אחד חטוף הוא זה שייצג את העסק שלכם ויגרום לו להיתפס כרציני והבולט ביותר בעיניי הלקוחות הפוטנצאלים שלכם.
שלבים בעיצוב הלוגו
לאחר ההבנה הראשונית שיש צורך בלוגו איכותי, צריך לאפיין את העסק ואת צרכיו:
1. מה שם העסק?
2. מה הסלוגן של העסק?
3. מי קהל הלקוחות?
4. מה המוצר / השירות המוביל ביותר?
5. האם יש צבעוניות לעסק?
6. מי הם סוגי הלקוחות - פרטיים? עסקיים?
7. איך הייתם מעדיפים להציג את העסק - חדשני? ותיק?
8. מי המתחרים שלכם?
ועוד נקודות מאוד חשובות שחייבים להבין בכדי לעצב את הלוגו המתאים ביותר.
לאחר האפיון והניתוח על צרכיו ויתרונותיו של העסק יש לעבור לשלב איסוף החומרים ורישום רעיונות רלוונטים למיתוג על מנת ליצור בידול מהמתחרים ולייצב את העסק במקום המתאים לו ביותר.
לאחר טיפול בכל השלבים הללו מעבירים את כל המידע לגרפיקאי המבצע ועל פי אותם נתונים מתחילים בתהליך העיצוב.
טכנולוגיית עיצוב הלוגו
בכדי לעצב לוגו איכותי ומרשים שיכיל את כל הנתונים המופיעים בשלב האפיון, יש להשתמש בתוכנה המובילה והמתאימה ביותר אשר יש בה את היכולות הנכונות בכדי לייצר את הלוגו המתאים.
גרפיקאים ומעצבים רבים מעצבים לוגואים בתוכנת Photoshop - זוהי טעות קריטית! לוגו לא מעצבים בתוכנה הזו.
Photoshop זוהי תוכנה מעולה המיועדת בעיקר לעיצוב אתרים ואינה מתאימה כלל וכלל לעיצוב לוגו באיכות גבוהה.
התוכנה המתאימה ביותר לעיצוב לוגו היא illustrator מבית Adobe, לתוכנה זו יש את התכונות כדי לייצר לוגו בהתאמה אישית מלאה, היתרון הבולט ביותר שלה היא היכולת ליצור לוגו משכבות, מה שיגרום ללוגו:
א. לא להתפקסל לעולם, לדוגמא: תוכלו למתוח אותו על כל בנייני עזריאלי ועדין הוא יראה חד בדיוק כמו שיראה על כרטיס ביקור.
ב. ניתן לעשות התאמה מלאה ל: דפוס, שילוט, אינטרנט (לדוגמא: רשתות חברתיות), צ'קים וכו'.
עיצוב לוגו שלא שוכחים
אחד הדברים החשובים ביותר בעיצוב הלוגו הוא לעצב לוגו שהלקוחות שלכם יזכרו ולא ישכחו, בכדי שזה באמת יקרה אתם צריכים מעצב מקצועי שיש לו נסיון במגוון רחב של תחומים.
לוגו יכול להופיע ב-3 תצורות:
1. לוגו מבוסס טיפוגרפיה – כלומר, לוגו מבוסס כיתוב שהוא בלי אייקון, לדוגמא: קסטרו, ebay ודיסני - מתאים בעיקר לפורטלים וטקסטיל.
2. לוגו סמל - מכיל את הכיתוב בתוך הסמל, לדוגמא: NBA, סקודה, HP - מתאים בעיקר לתאגידי ענק או לתחום הקמעונאות.
3. לוגו משולב כיתוב וסמל, לדוגמא: נייקי, LG, ADOBE - מתאים לרוב סוגי העסקים.
עיצבנו לוגו - מה השלב הבא?
לאחר בחירת הלוגו וסגירתו לכל הפורמטים ההכרחיים כל המיתוג של העסק שלכם יכול לרוץ קדימה בקלות - יש לכם צבעוניות, יש לכם שפה גרפית, ויש לכם פנים לעסק.
לאחר שיש בידינו לוגו ניתן להטמיע לעסק שפה אחת על מנת ליצור קונספט אחיד בעזרת הלוגו המעוצב: כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, חותמת לדוא"ל, פליירים, פולדרים ועד לאתר ושילוט חוצות.
המאמר נכתב ע"י יניב
יועץ מיתוג באתר LogoLogo.co.il
טל': 0524-789658.
סיפורי הצלחה