ציון איכות ( Quality Score) עבור מילות מפתח זהו אחד מ- 2 המרכיבים החשובים ביותר לקביעת דירוג של מילת מפתח בהרצת שאילתת חיפוש בגוגל.
כידוע, דירוג של מודעה על פי מילות מפתח מושפע על ידי מכפלה של הפרמטרים:
א. עלות מקסימלית לקליק.
ב. ציון איכות של מודעה.
למה ציון איכות חשוב כל כך לדירוג המודעה בגוגל ?
מודעה המרכזת מכפלה של עלות * ציון איכות = דירוג הגבוה ביותר תופיע ראשונה ולאחריה המודעה בעלת הדירוג השני הגבוה ביותר וכן הלאה.
על פי הנוסחא הפשוטה הזו אנו למדים שהעלות המקסימלית לקליק היא סה"כ מרכיב אחד מתוך 2 פרמטרים ולכן חשוב מאוד להשקיע גם ביצירת ציון איכות גבוה כמה שיותר עבור כל מילת מפתח בקמפיין שלנו.
לצורך העיניין, ייתכן שקיימים 2 קמפיינים בעלי אותה מילת מפתח כאשר בקמפיין הראשון עלות מקסימלית לקליק של 5 שקלים וציון איכות 10 (סה"כ דירוג 50) ובקמפיין השני עלות מקסימלית לקליק 9 שקלים וציון איכות 5 (סה"כ דירוג 45) ולכן המודעה הראשונה בעלת ציון האיכות הגבוה יותר תוצג ראשונה על אף העלות לקליק הנמוכה בכ- 4 שקלים !
מבחינת מנוע החיפוש של גוגל, קיימת העדפה להציג את המודעות הרלוונטיות ביותר במקומות הראשונים ולכן ניתן משקל רב לציון האיכות של מודעה בחישוב הדירוג.
הגורמים המרכזיים להשפעה על ציון איכות של מילת מפתח בעת פרסום בגוגל
-
אחוז הקלקות - אחוז הקלקות גבוה של מילת מפתח משפיע לחיוב על ציון האיכות. אחוז הקלקות גבוה מעיד על מילת מפתח, מודעה ועמוד נחיתה רלוונטים לגולש.
-
מודעות בקבוצות מודעות - ככל שהמודעות רלוונטיות יותר למילות המפתח ומילות המפתח מופיעות בתוכן כך ציון האיכות יהיה גבוה יותר מבחינת הפרמטר הזה.
-
היסטוריה של ביצועיים עבור מילת מפתח - מערכות פרסום בגוגל אדוורדס מחשבת ציונים מהעבר של מילות המפתח במטרה לבדוק האם חל שיפור בביצועים.
-
דף נחיתה - בדיקה עד כמה רלוונטי עבור קבוצת המודעות. מנגנון גוגל אדוורדס בודק מספר פרמטרים בדף הנחיתה שייעדנו עבור קבוצת המודעות שלנו לרבות טקסט בעמוד נחיתה, זמן תגובה וטעינה של עמוד נחיתה, כותרות ועוד.
-
ביצועים כללים של קבוצת המודעות - ביצועים טובים יותר יגרמו לשיפור ציון איכות כללי של קבוצת המודעות ושל מילות הפתח המופיעות בה בפרט.
דרכים לשיפור ציון איכות של מילות מפתח
1. חלוקה נכונה והיררכית של מודעות ומילות מפתח – יש ליצור קמפיינים וקבוצות מודעות בצורה נכונה על פי נושאים, שפות, ארצות וכו'.
2. לאחר שחילקנו את מילות המפתח לקבוצות מודעות מדוייקות, עלינו ליצור מודעות המכילות את מילות המפתח המרכזיות ולהפנות אל
דפי נחיתה רלוונטיים באתר אותו אנו מפרסמים.
3. מחיקה של מילות מפתח בעלות ביצועים נמוכים וציון איכות נמוך מהחשבון תעזור להעלות את ציון איכות הכולל של החשבון באופן גורף ואיתו שיפור בציוני איכות של מילות מפתח שונות בקבוצת המודעות.