פרסום בגוגל לעומת קידום אתרים אורגני – מה יותר משתלם? מי מספק את הסחורה? מה הייתרונות של כל אחד מהתחומים הללו?
מאמר זה מבצע סקירה מקיפה בין הקידום האורגני בגוגל ובין פרסום בגוגל אדוורדס בקמפיין PPC.
קידום אתרים אורגני לעומת קמפיין פרסום בגוגל PPC – עלויות
עבור פרסום בגוגל אנחנו משלמים עבור קליקים בלבד של גולשים ולקוחות פוטנציאליים על המודעות שלנו. לא הקליקו – לא שילמנו !
עבור קידום אתרים אורגני אנחנו נדרשים לשלם עבור שירותי הקידום לחברת קידום אתרים המספקת את השירות הזה. בדרך כלל התשלום הוא סדר גודל של כמה אלפים בכל חודש אם לא יותר. השירות ניתן כריטיינר (שכירת שירות חודשית) בהתחייבות למספר חודשים או יותר.
בעלי עסקים בדרך כלל נוטים לחשוב שהפרסום הממומן בגוגל לא משתלם לעומת קידום אתרים אורגני שכן התשלום הוא עבור כל קליק לעומת תשלום חודשי קבוע לחברת קידום אתרים עבור שירותי קידום שלא מחייבת עבור כל קליק לאתר.
מבחינת עלויות – אין ספק שדרך המחשבה הזאת מטעה ואף אינה נכונה. עלות פרסום במקומות הראשונים בקידום הממומן לעיתים קרובות זולה יותר בתחומי הנישות מאשר קידום אתרים. מפרסמים רבים מוצאים לנכון לפרסם בקישורים הממומנים של גוגל במקומות הראשונים
מעל לתוצאות החיפוש האורגניות בחצי מהמחיר שגובה חברת קידום אתרים עבור קידום אתרים אורגני ללא התחייבות לתוצאות.
מתי מגיעות התוצאות ?
פרסום בגוגל הוא מיידי. כלומר, אנחנו בונים קמפיין מסע פרסום בגוגל ולאחר שנפעיל אותו הוא יוצג בגוגל במילות המפתח הרלוונטיות עבורינו כעבור מספר דקות.
קידום אתרים אורגני זהו תהליך ארוך מאוד הנמשך מספר חודשים ואף שנים. כיוון שתחום קידום אתרים קיים כבר מספר שנים נוצר מצב שאתרים המופיעים בתוצאות הראשונות מקדמים את עצמם במשך שנים ועלינו לעשות עבודת קידום רבה שעולה על העבודה שלהם בפרק זמן קצר יותר. בקידום אתרים אורגני קיים גם פרמטר של וותק של אתר בגוגל. ככל שאתר יהיה בעל וותק רב יותר כך ציון האיכות שלו על ידי גוגל גבוה יותר בפרמטר זה. לעיתים קרובות אתרים המבצעים עבודה כפולה מהמתחרים שלהם לא מצליחים לעקוף אותם בגלל חוסר וותק.
אנחנו לא שוללים לחלוטין אפשרות של קידום אתרים אורגני, כן ניתן לקדם אתר אורגנית ולהגיע לתוצאות טובות אך בעלי האתרים נדרשים להיות סבלניים מאוד ולהמתין תקופת זמן ארוכה עד שרואים תוצאות (ובזמן ההמתנה לשלם במקביל עשרות אלפי שקלים לחברת קידום) כאשר באותו הזמן נוכל לשלם לגוגל בצורה ישירה עבור פרסום בגוגל אדוורדס, להופיע בתוצאות הממומנות לאחר מספר דקות ולהתחיל לקבל פניות מהיום הראשון.
קידום מבצעים עונתיים
יש לכם מבצע חד פעמי לחודש הקרוב בלבד? אתם מוכרים מוצר עונתי שנמכר בין חודשים מסויימים? פרסום בגוגל אדוורדס הוא הפרסום המשתלם עבורכם!
תארו לעצמכם מצב בו סוכנות נסיעות החליטה לצאת במבצע מיוחד שחל באחד מחודשי השנה. לדוגמא, נופש באילת בחצי המחיר רק בחודש יולי.
קידום אורגני של דף נחיתה כזה בתוך האתר של סוכנות הנסיעות יכול לקחת חודשים רבים ולגבות סכום גבוה יחסית עבור הקידום. חברת הנסיעות תשלם לחברת קידום אתרים על שירותי קידום עבור מספר חודשים בשנה לקראת בואו של חודש יולי. לעומת זאת, קמפיין פרסום בגוגל הנבנה יום או יומיים לפני תחילת חודש יולי ייתן תוצאות טובות יותר ובסכום נמוך הרבה יותר. הפרסום באדוורדס יוגבל לחודש יולי בלבד, במילות מפתח פוטנציאליות הקשורות למבצע. בנוסף, ניתן לפרסם בווריאציות שונות הקשורות למבצע (כל מילות הזנב הארוך) לעומת קידום אורגני של מילת מפתח אחת או מספר מילות מפתח בודדות בלבד.
פרסום בגוגל וקידום אתרים אורגני – ייתרון השימוש במקביל
עבור אתרים המופיעים בצורה אורגנית במקומות גבוהים בגוגל מומלץ לפרסם גם בקישורים הממומנים במקביל לקידום האורגני. בדף חיפוש ממוצע בגוגל יש 21 תוצאות סה"כ. 10 בתוצאות החיפוש האורגני, 3 בתוצאות החיפוש הממומן מעל התוצאות האורגניות + 8 בתוצאות החיפוש הממומן בצד שמאל או ימין של תוצאות החיפוש האורגניות. 21 בעלי עסקים מתחרים על לקוח פוטנציאלי אחד וזה רק בעמוד הראשון של גוגל. התחרות בין המפרסמים רבה ולכן חשוב מאוד לפרסם בתוצאות החיפוש הממומן גם במידה והאתר שלנו כבר ממוקם בתוצאות החיפוש האורגני במקומות הגבוהים. בצורה כזאת, אנחנו מופיעים ב-2 תוצאות מתוך 21 בעמוד (כ- 10% חשיפה לעומת כ- 5% חשיפה). בנוסף, גולשים שעוברים את העמוד בו אנחנו ממוקמים אורגנית לעמוד חיפוש אחר לדוגמא עמוד החיפוש השלישי או הרביעי וכן הלאה, ממשיכים לראות אותנו בתוצאות החיפוש הממומן למרות שאיננו מופיעים בחיפוש האורגני בעמודים אלה.
חשיבות הרצת קמפיין פרסום בגוגל לפני הקידום האורגני
לפני התחלת תהליך קידום אתרים אורגני, ישנה חשיבות עליונה להרצת קמפיין פרסום בגוגל במשך מספר חודשים. להלן מספר סיבות להרצת קמפיין מספר חודשים טרם מתחילים לקדם אתר בצורה אורגנית:
א. בדיקת החזר עבור השקעה – גוגל אדוורדס נותן למפרסמים בעלי דירוג גבוה (ציון איכות גבוה * עלות מקסימלית לקליק גבוהה) את הלגיטימציה להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות מעל לתוצאות החיפוש האורגני. בתוצאות האלה, ניתן לבדוק באופן וודאי מהו ההחזר עבור ההשקעה בפרסום. במילים אחרות - האם הפרסום בגוגל אדוורדס מחזיר את ההשקעה והאם כדאי להמשיך לפרסם בו. רק לאחר מספר חודשים, אחרי שאספנו סטטיסטיקה מדוייקות על סך כל ההכנסות כתוצאה מפרסום בקמפיין וסך כל הוצאות פרסום בגוגל אדוורדס נוכל לקבל סטטיסטיקה של החזר עבור ההשקעה ולקבוע האם הסכום שהרווחנו עמד בציפיות שלנו או לא.
ב. על מנת לקדם אתר במילות המפתח הממירות ביותר אנחנו זקוקים לסטטיסטיקות מדוייקות מהעבר. קידום מילות מפתח על סמך השערות חסרות בסיס או על סמך
כלי מילות המפתח שמציג עבורינו את כמות החיפושים החודשית לא תהיה מדוייקת כמו סטטיסטיקת המרות שנקבל במהלך מספר חודשים שקמפיין רץ. על הקמפיין שלנו נתקין מעקב המרות שיציג עבורינו את מילות המפתח הממירות ביותר ששווה לנו לשקול לקדם אותן אורגנית.
פרסום בגוגל לעומת קידום אתרים אורגני – סיכום
במאמר זה הדגמנו את חשיבות הפרסום הממומן בגוגל בלי קשר לקידום אתרים אורגני. בקמפיין מסע פרסום בגוגל אנחנו משלמים עבור תוצאות בלבד ולא עבור עבודת קידום שמתבצעת מאחורי הקלעים. כל קליק שאנחנו מחוייבים עליו פונה אל קהל היעד שלנו ולא נחוייב במידה ולא יקליקו על המודעות שלנו.
בתהליך
פרסום באינטרנט , חשוב מאוד לפרסם בכמה אפיקים במקביל על מנת לדגום את היעילות של כל אפיק פרסום. ייתכן שחלק מאפיקי הפרסום באינטרנט יתנו לנו מענה לצורכי הפרסום שלנו ללקוחות רלוונטים וחלק אחר לא ולכן חשוב מאוד לבצע מעקב על ידי דוחות סטטיסטיים תקופתיים על מנת לשקול המשך פרסום בכל אחד מהאפיקים. ראוי לציין שוב את חשיבות הפרסום בקישורים הממומנים לפני ביצוע קידום אתרים אורגני בגוגל על מנת לקבל פרופורציות לגבי כמות העבודה המתקבלת כתוצאה מהפרסום בגוגל וכן אלו מילות מפתח ממירות עבורינו להכנסה נוספת מהאתר. פרסום בגוגל וקידום אתרים אורגני אלו תהליכים שמטרתם לשמש כמקור הכנסה נוסף ולא בזבוז כסף. פרסום בגוגל משמש כהשקעה ולא כהוצאה לעסק ולכן במידה ונבנה את הפרסום בצורה נכונה נזכה להפוך את האתר שלנו לרווחי.