אחוז הקלקות ( CTR ) זהו מספר סטטיסטי הנמדד באחוזים בקמפיין מסע
פרסום בגוגל הפועל לפי הנוסחא הבאה:
(מספר הקלקות בפועל \ מספר חשיפות של המודעה) * 100 = אחוז הקלקות – מדד CTR (Click To Rate).
מדד אחוז הקלקות נמדד על:
- מילות מפתח – למדידת הצלחה של מילת מפתח ספציפית.
- קבוצת מודעות – למדידת הצלחה של קבוצת מודעות שעוסקת בנושא מסויים בתוך הקמפיין.
- קמפיין מסע פרסום – למדידת הצלחה של נישה בתוך החשבון שלנו.
- חשבון גוגל אדוורדס – למדידת האחוז היחסי שבין מספר המקליקים בפועל לבין מספר ההופעות הכולל עבור כל הקמפיינים בתוך חשבון גוגל אדוורדס שלנו.
על פי מדד אחוז הקלקות אנו יכולים ללמוד על קמפיינים מוצלחים וקמפיינים פחות טובים בחשבון שלנו. כל קמפיין מכיל מספר קבוצות מודעות מהן ניתן ללמוד על קבוצות מודעות טובות יותר וטובות פחות ולשפר את מילות המפתח שבתוכן בהתאם. כל מילת מפתח מציגה אחוז הקלקות שונה וניתן לבחון את מילות המפתח הממירות ביותר לקליקים. במקרים אחדים אנחנו משתמשים בפרמטר אחוז הקלקות על מנת לשלול מילות מפתח ולהסיר אותן מהקמפיין שלנו עקב אחוזי הקלקות נמוכים במיוחד המפריעים לקמפיין ליצור הסטוריה טובה.
מהו אחוז הקלקות שנחשב טוב
אמנם, לכל תחום אחוז הקלקות שונה שנחשב טוב – מאוד אינדיבידואלי. הכל תלוי במספר גורמים בהם כמות המפרסמים, תחרות בין המפרסמים, איכות המודעות ועוד.
באופן כללי, אחוז הקלקות שנחשב לאחוז הקלקות סביר הוא מעל 3% כאשר השאיפה שלנו כמובן היא לפרסם מילות מפתח באחוז הקלקות גבוהה הרבה יותר לכיוון ה- 7% במילות מפתח תחרותיות.
ישנן מילות מפתח בהן התחרות נמוכה מאוד ביחס לשאר התחומים בהן ניתן להגיע לאחוז הקלקות של 25% ואף יותר באופן קבוע. יש לציין כי אחוז הקלקות הוא אחד הפרמטרים המרכזיים ביותר בקבלת
ציון איכות גבוה. ככל שאחוז ההקלקות גבוה יותר ולאורך זמן כך הסבירות שציון האיכות שלנו יהיה גבוה יותר ובאופן ישיר תהיה השפעה על העלות לקליק שתהפוך להיות אוטומטית נמוכה יותר.
איך לשפר אחוז הקלקות של מילות מפתח
1. שפרו את הרלוונטיות של המודעות שלכם במקביל למילות המפתח דרכן הגיע הגולש. מודעה רלוונטית יותר תזכה לאחוזי הקלקה רבים יותר.
2. התחילו לפרסם בגוגל בתקציב גבוה. לפני שמילות המפתח שלכם יקבלו דירוג ציון איכות גבוה על ידי מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס עליכם לפרסם בתקציב גבוה יותר מהמתוכנן עבור כל מילת מפתח על מנת לגרום לאחוז הקלקות גבוה יותר עקב מיקומים טובים יותר – לגרום "בכוח" למשתמש להגיע לאתר שלכם על ידי תשלום גבוה יותר.