כלי תצוגה מקדימה של מודעה בגוגל זהו כלי מאוד שימושי המשמש מפרסמי
גוגל אדוורדס בו נוכל לבדוק תוצאות ממומנות בזמן אמת על פי המנוע של גוגל
מבלי להיות מושפע מהיסטוריית החיפושים שלנו.
את הכלי ניתן למצוא בכתובת:
https://adwords.google.co.il/select/AdTargetingPreviewTool .
2 יתרונות של הכלי לתצוגה מקדימה לעומת חיפוש המונח בגוגל:
א. כלי זה אינו מושפע מהסטוריית החיפושים שלנו – לא מקבצי Cookies המוטמעים במחשב שלנו ולא מה USER שלנו בגוגל. הוא מציג תוצאות על פי דירוג המודעות. מודעה שקיבלה את הדירוג הכי גבוה תהיה ראשונה, השנייה אחריה וכן הלאה. הכלי לא דינאמי כמו המודעות החיפוש הרגיל בגוגל אלא מציג את המיקומים המדוייקים של המודעות שלנו. כיוון שאין זה מנוע חיפוש למודעות אלא כלי שימושי מבית גוגל, לא ניתן ללחוץ על הקישורים בעמוד.
ב. ייתרון מאוד חשוב למפרסמים בכמה מדינות הוא הייכולת לראות כיצד המודעות שלנו מוצגות במדינה אחרת בעולם. במידה ואנחנו גרים בישראל ופרסמנו מודעה באנגליה, גוגל יזהה את כתובת ה- IP שלנו ככתובת ישראלית וככל הנראה לא יציג את המודעה שאנחנו מפרסמים אך ורק באנגליה בפנינו. פעם היה נהוג לדמות כניסה ממחשב אנגלי תוך שימוש בשרתי Proxy מהם מתחברים ומדמים כניסת USER מאנגליה למערכת. היום גוגל נותן לנו את הלגיטימזציה לבדוק מודעות על פי ארצות, איזורים בתוך ארצות, שפת תצוגה או אפילו קואורדינטות שנבחר לבדוק בהם במידה והפרסום שלנו הוא על פי קואורדינטות.
לסיכום, כלי תצוגה מקדימה של מודעה בגוגל זהו כלי מאוד שימושי לכל מי שמפרסם בגוגל אדוורדס ומעוניין לבדוק היכן המודעה שלו מופיעה מבלי שהמערכת תתייחס לנתונים הגלישה ההסטוריים שלו, לשפת התצוגה שלו או למיקום שלו בעולם.